wczytywanie...

wave. agencja kreatywna.

14/06/16

Utrzymanie pozycji w Google a nowa strona lub zmiana CMS

Utrzymanie pozycji w Google a nowa strona lub zmiana CMS

Często gdy rozmawiamy z klientami o nowej stronie lub proponujemy zmianę systemu CMS na nowocześniejszy spotykamy się z pytaniem "Co z pozycją mojej strony/sklepu w Google?". Zwracają się do nas również osoby, które zmianę strony mają za sobą, jednak po tym straciły efekty swoich wieloletnich starań o wysoką pozycję w wyszukiwarkach, co kończyło się ogromnym spadkiem ruchu, a jednocześnie w znaczny sposób przekładało się np. na ilość zamówień w sklepach internetowych.

Dlaczego moja strona/sklep straciła pozycję w wyszukiwarce po stworzeniu nowej wersji?

Składa się na to kilka czynników. Jednym z podstawowych błędów jest zły dobór firmy/agencji, której zostanie zlecone stworzenie nowej wersji witryny. Bez odpowiedniej wiedzy na temat wyszukiwarek, strony internetowe przenoszone są z pominięciem struktury starych adresów URL, które brały udział w kampaniach marketignowych naszej firmy lub miały wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Kolejnym, często popełniamym błędem przy tworzeniu nowej strony internetowej jest zmiana domeny bez ustawienia przekierowań. Pozycjonowanie witryny to w dużej mierze zdobywanie wartościowych linków prowadzących do naszej strony. W przypadku zmiany domeny linki te zazwyczaj prowadzą do niczego, a pozycja w Google spada. Rozwiązaniem takiego problemu jest skorzystanie z przekierowania 301 ze starej domeny na nową (należy pamiętać aby na bieżąco opłacać również starą domenę ponieważ po zmianie ejszcze przez jakiś czas w wynikach wyszukiwania będą pojawiały się linki do starej domeny).

Jak uniknąć dużego spadku pozycji w Google podczas zmiany starej strony nanową?

Jak już wspomnieliśmy wyżej, ważnym elementem podczas zmiany strony jest zachowanie struktury linków wewnątrz naszej witryny, a wprzypadku gdy nie jest to możliwe utworzenie listy linków korzystając z przekierowania 301.Ważne jest również zachowanie meta tagów takich jak < title >, który jest odpowiedzialny za tytuł naszej strony wyświetlany w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli nasza stara strona korzysta z Google Analytics, warto również przenieść stary kod śledzenia na nową stronę aby zachować ciągłość analityki.

Jak my to robimy?

W WAVE stosujemy praktykę rozmowy z klientem. Dzięki temu, że w naszym zespole pracują osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych, po rozmowie na temat nowego projektu i analizie działań firmy klienta, jesteśmy w stanie zagwarantować utrzymanie pozycji. Ponadto stronę przygotowujemy w taki sposób, aby w przyszłości mogła ona zdobywać jeszcze wyższe pozycje.

Jeżeli w ostatnim czasie zmieniali Państwo swoją stronę internetową i nie jesteście pewni czy ważne dla pozycji w wyszukiwarkach elementy zostały przeniesione w prawidłowy sposób - zapraszamy do kontaktu. Chętnie to dla Was sprawdzimy!