wczytywanie...

wave. agencja kreatywna.

03/07/16

Facebook - kolejne zmiany w News Feed

Facebook - kolejne zmiany w News Feed

Osoby prowadzące swój fanpage na Facebooku mogą spodziewać się sporych zmian w sposobie wyświetlania treści w News Feedzie użytkowników.

Na samym początku swojego istnienia Facebook był portalem społecznościowym nastawionym na kontakty między użytkownikami, jednak bardzo szybko zmienił się w platformę reklamową. Każda strona internetowa, która nie posiadała fanpage'a, szybko go zakładała, a nowe witryny zaczęły być sprzedawane w "pakiecie" z fanpagem na Facebooku. Użytkownicy zaczęli klikać Lubię to! pod większością stron, które przeglądali, zachęcani między innymi różnymi konkursami. Z czasem spowodowało to, że posty, które zostają nam wyświetlane w News Feedzie, to w głównej mierze informacje z przeróżnych fanpage'ów i ciężko było wśród nich znaleźć posty rodziny czy znajomych.

Jakie zmiany wprowadził Facebook?

Twórcy Facebooka postanowili zwiększyć nacisk na wyświetlanie informacji publikowanych przez naszych znajomych kosztem postów stron, przy których kliknęliśmy "Lubię to!". Jeżeli pod postem fanpage'a, którego polubiliśmy, nie będzie odpowiedniej ilości like'ów oraz komentarzy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że go w ogóle nie zobaczymy na naszym "wallu".

Jak prowadzić fanpage w związku z tymi zmianami?

Jedynym "złotym środkiem" jest oczywiście to na czym najbardziej zależy właścicielom Facebooka - płatne kampanie marketingowe. Pamiętać należy również o tym, aby treści na Twoim fanpage'u były dopracowane i targetowane przede wszystkim do grupy użytkowników, która potencjalnie może być zainteresowana naszymi usługami.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w promocji swojego biznesu w mediach społecznościowych, zapraszamy do kontaktu.